I allow you to be human

Interview – Jorissa Neutelings – Chief Digital Officer – ABN AMRO Liefde en werk, ja, dan denk ik toch eerst aan relaties op het werk. Bij de bank noemen we dat bankstellen. Een vreselijk woord! Als ik wat verder doordenk dan is liefde in een zakelijke context: liefde hebben voor wat je doet, support geven…

Je hebt bijzondere mensen nodig om bijzondere dingen te maken

Interview Tanneke Janssen – mede-eigenaar drukkerij  robstolk “Gemiddelde dingen maak je met gemiddelde mensen, bijzondere dingen met bijzondere mensen. Bij robstolk gaan we allemaal voor het maken van bijzondere producties. Geen doorsnee, maar kwaliteit. Toen wij, mede-eigenaar Jacqueline van As en ik, de drukkerij in 2003 overnamen was robstolk al een drukkerij die bekend stond…

Voel ik me goed, voel jij je goed

Interview – Edwin Rutten, Ome Willem – verhalenverteller, zanger, acteur, presentator, muzikant, docent en columnist. Een veelzijdig mens dus, Edwin Rutten, als je naar zijn bio kijkt. Hij voelt zich nog altijd een negenjarige, maar dan eentje die wat meer vlieguren gemaakt heeft. En muziek is, na(ast) echtgenote Annett Andriesen, zijn grote liefde. Niks niet kinderen…

Houden van wat je doet

Interview – Corina van Eijk, artistiek leider, regisseur, producent en docent Het eerste wat in mij opkomt als ik denk aan liefde en werk is diepgang. Ik mag aan het werk van heel veel componisten zitten, levende of dode. Het is zo fijn om helemaal in hun werk te duiken en dat werk te gaan…

Workshop werkgeluk

Er wordt veel geschreven en gezegd over geluk. Je krijgt wel eens de indruk dat iedereen altijd blij moet zijn en dat negatieve emoties er niet mogen zijn. Maar geluk en emoties zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, ook de negatieve. Ze kunnen zorgen voor een tijdelijke dip in je geluk. De meeste mensen blijken echter…

Praktische training Scrummaster

Scrum is niet meer weg te denken als methodiek om projecten op een flexibele manier te realiseren en daarmee ook je organisatie wendbaarder in te richten. De versnelling, de verhoogde klantwaarde en de flexibiliteit van de aanpak zorgen voor betere projectresultaten en maken de samenwerking leuker. Wil je aan de slag met deze compleet andere…

LEGO® SERIOUS PLAY®

Men do not quit playing because they grow old; they grow old because they quit playing – Oliver Wendell Holmes – LEGO® SERIOUS PLAY® is een beproefde methode voor onder meer strategie-­ en visieontwikkeling, persoonlijke ontwikkeling, teambuilding, organisatieontwikkeling en innovatie. De kracht van LEGO® SERIOUS PLAY® is dat iedereen zijn of haar kennis en mening…

Training storytelling

Training storytelling ‘De kracht van verhalen’ Iedereen kent de kracht van een goed verhaal. Mythen, boeken, opera’s, Hollywoodfilms, soaps en reclamespotjes voeren ons mee in herkenbare, benijdenswaardige of moedige momenten van helden. De laatste jaren is de aandacht voor verhalen ook binnen organisaties en bedrijven flink toegenomen. Daar worden ze op verschillende manieren en met…

Scoren met verhalen

Scoren met verhalen Pitchen en Storytelling voor accountmanagers Hoe mooi is het als een accountmanager in een presentatie de klant direct nieuwsgierig maakt, duidelijk de meerwaarde van uw organisatie kan uitleggen en dit met overtuigende verhalen kan onderbouwen? De praktijk is dat veel accountmanagers zich prima redden met het algemene verhaal over zijn rol, waarvoor…